گروه مهندسی زمین پژوهان | میکروسکوپ پلاریزان | تعمیر میکروسکوپ | وارد شوید | ثبت نام کنید

قیمت خرید میکروسکوپ پلاریزان

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
بازدید: 628
میکروسکوپ پلاریزان چیست

میکروسکوپ پلاریزان چیست ؟

یکی از ابزار مهم در مطالعات زمین شناسی میکروسکوپ پلاریزان می باشد که از این میکروسکوپ در مطالعات سنگ شناسی ، کانی شناسی ، شناسایی مواد و کانیها و نیز برخی از تحقیقات پزشکی و بیولوژیک استفاده میشود.

میکروسکوپ پلاریزان

میکروسکوپ پلاریزان

سیستم نوری این میکروسکوپ

در این میکروسکوپ ها از هر دو سیستم نوری عبوری و انعکاسی به صورت جدا از هم و یا تواما استفاده میشود . منبع نوری نیز می تواند هم الکتریکی و آئینه ای باشد .به واسطه وجود فیلتر های پلاریزه ، نور مورد مطالعه ، نور قطبی یا پلاریزه خواهد بود.

ساختار فیزیکی

این میکروسکوپ ها به صورت تک چشمی ، دو چشمی و سه چشمی طراحی شده اند و در مدلهای سه چشمی و تک چشمی آن امکان نصب دوربین عکسبرداری و فیلم برداری وجود دارد .

بزرگ نمایی مورد نیاز در این تجهیزات بین 40 تا 100 می باشد و دقت نهایی آن در حدود 1 تا 0.01 میلیمتر طراحی شده است .

معمولا دارای 4 عدد پرژکتور A X B X C X D  با بزرگنمایی 4 * 10 * 40 * 100 می باشد.

این آبژکتیوها از توع Achromat مخصوص استفاده از نور پلاریزه می باشند و با علامت Pol  از سایر آبژکتیوها تفکیک می شوند . با این حال در بزرگنمایی بالا از ایمرسیونهای Oil  برای مطالعه استفاده میشود .

میدان دید آژکتیوهای آن در حدود 4mm  می باشد.

میز مطالعه حتما باید چرخان ( 0 _ 360 درجه) و مدرج باشد.

در این میکروسکوپها اجزای زیر به منظور مطالعات تکمیلی نصب میشوند:

  1. آنالیزور
  2. تیغ کمکی(کوارتز-کلیست)
  3. فیلترهای رنگی ( آبی – قرمز – زرد)
  4. کندانسور(به منظور مطالعات کنوسکوپیک)
  5. میکرومترها
  6. دیافراگم

 

نمای اپتیکی میکروسکوپ مینرالوژی(پلاریزان)

نمای اپتیکی میکروسکوپ مینرالوژی(پلاریزان)

نمای اپتیکی میکروسکوپ پلاریزان ( آئینه ای)

نمای اپتیکی میکروسکوپ پلاریزان ( آئینه ای)

ساختار اپتیکی میکروسکوپها

  • ساختار اپتیک ساده یک میکروسکوپ
  • عدسیها
  • منشورها
  • آئینه ها

اپتیک میکروسکوپ

ساده ترین طرحی که می توان از یک میکروسکوپ ارائه داد شامل اسبابی است که در آن از دو عدسی همگرا که فاصله کانونی هر دو کوچک است استفاده شود.

اصل بر این است که تصویر اولی برای دومی جسم محسوب می شود یعنی عدسی اول که عدسی شیئی نام دارد از شیئی کوچک ، تصویر حقیقی و بزرگتر و وارونه تشکیل می دهد . این تصویر برای عدسی ثانویه(چشمی) در حکم شئ می باشد و تصویر نهایی که نتیجه بزرگنمایی این دو عدسی می باشد تصویری است بزرگتر ، مستقیم و مجازی .

همانطور که در شکل صفحه بعد نشان داده شده است جسم O  که باید دیده شود پشت کانون fi عدسی شیئی قرار می گیرد و از آن تصویر حقیقی I تشکیل میشود . این تصویر بین کانون f2  عدسی چشمی و عدسی مذکور قرار می گیرد و تصویر نهایی I” از I  عدسی دوم تشکیل می شود چنانکه قبلا نیز گفتیم جای  I”  می تواند در هر فاصله دلخواه بین حداقل و حداکثر فاصله روءیت باشد.

با آنکه هر دو عدسی شیئی و چشمی میکروسکوپ از عدسیهای مرکبی ساخته شده اند که اعوجاج در آنها به حداقل ممکن می رسد و در شکل به صورت عدسیهای ساده نشان داده می شود.

ساختار نوری یک میکروسکوپ

ساختار نوری یک میکروسکوپ

 

 

نرم افزار آنالیز تصویری میکروسکوپ

نرم افزار آنالیز تصویری میکروسکوپ

نرم افزار آنالیز تصویری میکروسکوپ

همچنین گروه مهندسی زمین پژوهان ارائه دهنده نرم افزار آنالیز تصویری برای انواع میکروسکوپ پلاریزان و استفاده در مطالعات زمین شناسی می باشد.

ویژگی های این نرم افزار :

  • managment انواع اندازه گیری (طول-سطح-حجم-زاویه-شمارش)
  • Phase Analysis تفکیک فاز
  • Nodule Count (شمارش دانه ها و نعداد ذرات مورد نظر)
  • Cast Iron (تعداد گرافیت های کروی-درصد کرویت-درصد فریت و برلیت و کاربید-بررسی شکل گرافیت ها)
  • Grain Size (اندازه و دانه بندی-شمارش دانه ها بر اساس دو مدل)
  • Micro Hardness (سختی سنجی)
  • Roughness (زیری سنجی)
  • Layer Thickness (ضخامت سنجی)
  • براساس استانداردهای جهانی ASTM-ISO-DIN

نحوه کار

ما برای شما علاقه مندان و محققان یک ویدیو از نحوه کار با میکروسکوپ پلاریزان در این مقاله قراردادیم ، امیدواریم با مشاهده این ویدیو مطالبی مفید بیاموزید.

کاربرد این نوع میکروسکوپ

باید توجه داشت که اغلب میکروسکوپها میتوانند کاربردهای متنوع همسانی داشته باشند و تنها بعضی از خواص ویژه نوری و اپتیکی و نیز نیاز کاربر به دقت و بزرگنمایی خاص و شکل و ترکیب ویژه شی مورد مطالعه می تواند در تقسیم بندی میکروسکوپ ها دخیل باشد .

کاربرد میکروسکوپ پلاریزان اغلب برای مطالعات بیولوژیکی – مینرالوژیکی و شناسایی مواد به کار می روند و از دو گروه عمده زیر تشکیل شده اند :

  • میکروسکوپ پلاریزان سنگ شناسی
  • میکروسکوپ پلاریزان مینرالوژیکی
کاربرد میکروسکوپ پلاریزان

کاربرد میکروسکوپ پلاریزان

میکروسکوپها بر اساس خاصیت عبوردهی نور

میکروسکوپها صرف نظر از اینکه منبع نوری آنها چگونه اند (آئینه ای یا الکتریکی) به صورت زیر می باشند :

  1. عبوری(عادی)
  2. انعکاسی(عادی یا اینورت)
  3. عبوری انعکاسی
سیستم عبوری

اگر نمونه مورد مطالعه قابلیت عبور نور از خود را داشته باشد یعنی نمونه غیر اوپک بوده و شفاف باشد از میکروسکوپهای عبوری استفاده می شود در این میکروسکوپها نور بعد از عبور از نمونه وارد عدسی شیئی می شود و بعد از آن تصویر شئ در عدسی چشمی مورد دید ناظر قرار میگیرد.

سیستم انعکاسی

در این سیستم سطوح نمونه هایی که نور را از خود عبور نمی دهند مورد بررسی قرار میگیرد . به این ترتیب که نور از منبع نوری وارد عدسی شیئی شده بعد از خروج از آن و بر خورد به سطح نمونه دوباره وارد عدسی شیئی می شود و تصویر آن در عدسی چشمی مورد مطالعه قرار میگیرد .

حال در این صورت اگر منبع نوری از بالای عدسی شیدی باشد به آن دستگاه عادی می گویند و اگر از زیر عدسی شیئی باشد به آن معکوس می گویند.

سیستم عبوری انعکاسی :

در بررسی نمونه هایی که نور از خود عبور می دهند و حاوی اجزای غیر شفاف و اوپک در داخل خود می باشند از این سیستم استفاده می شود . این دستگاه ها اغلب دارای دو منبع نوری در قسمت بالا و پایین بدنه می باشند و نور به صورت جداگانه و با تطبیقی (چنانکه در دو مورد قبل اشاره شد) در داخل سیستم عمل می کند.

در برخی میکروسکوپها مانند میکروسکوپهای الکترونی SEM)و یا برخی ااز میکروسکوپهای فوق تخصصی دیگر) پرتوی از الکترون به سطح نمونه تابیده شده و توسط دستگاههای آنالیزور پیشرفته ، نتایج رفتار الکترون بر روی نمونه ، مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرد.

گروه مهندسی زمین پژوهان
فعالیتهای گروه مهندسی زمین پژوهان در زمینه خرید و فروش انواع میکروسکوپ پلاریزان و میکروسکوپ متالوگرافی و مواد آزمایشگاه های زمین شناسی ، معدن ، میکروسکوپ های پیشرفته با سیستم نور عبوری و انعکاسی در کاربردهای مختلف می باشد.
طیف گسترده خدمات این گروه تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه های متالورژی و مواد آزمایشگاه های زمین شناسی معدن و نفت و آزمایشگاه های کنترل کیفیت به ویژه آزمایشگاه های استاندارد سری ISO را در بر میگیرد.
کلیه تجهیزات ارائه شده مشمول خدمات پس از فروش نصب آموزش و گارانتی رایگان توسط متخصصین این گروه می باشد.

Soft Imagin System Co آلمان در رابطه با نرم افزارهای Image Analysis
MOTIC Microscopes Co اسپانیا در رابطه با میکروسکوپهای پلاریزان و متالوژی
NOVEL Co چین در رابطه با میکروسکوپ های پلاریزان و متالوژی
JNOEC Co چین و تایوان در رابطه با میکروسکوپ های پلاریزان و متالوژی

ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه خرید و فروش میکروسکوپ پلاریزان | تعمیر میکروسکوپ پلاریزان | اجاره میکروسکوپ پلاریزان | قطعات میکروسکوپ پلاریزان | خرید و فروش میکروسکوپ پلاریزان دست دوم می باشد.

خرید و فروش میکروسکوپ پلاریزان

خرید و فروش میکروسکوپ پلاریزان

قیمت میکروسکوپ ها

قیمت میکروسکوپ پلاریزان : با توجه به امکانات و کارایی های مختلف متفاوت است ، خرید این نوع میکروسکوپ نیازمند تحقیق و مشاوره با دقت می باشد ؛ شما عزیزان میتوانید برای تهیه انواع این میکروسکوپ با شماره تماس های گروه مهندسی زمین پژوهان که در صفحه تماس باما قرارگرفته تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

admin

دیدگاه‌ها

شماره همراه : 09121246051