گروه مهندسی زمین پژوهان | میکروسکوپ پلاریزان | تعمیر میکروسکوپ | وارد شوید | ثبت نام کنید

میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
بازدید: 610

میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی

میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی یکی از ابزار های مهم در مطالعات زمین شناسی می باشد که در این مطلب به مطالعه بلور شناسی مقاطع نازک کانیها یا سنگها با میکروسکوپ پلاریزان می پردازیم .

همچنین به آموزش نحوه ی نورپردازی در مطالعه و بررسی انواع مقاطع نازک کانی ها با میکروسکوپ پلاریزان می پردازیم .

در ادامه به آموزش نحوه ی بکارگیری عدسی شیئی میکروسکوپ پلاریزان در مطالعات زمین شناسی و مطالعات کانی شناسی می پردازیم

میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی

مطالعه مقاطع نازک کانیها یا سنگها

هنگام مطالعه مقاطع نازک کانیها یا سنگها با میکروسکوپ پلاریزان ممکن است یکی از دو حالت زیر اتفاق بیفتد الف. کانی انتخاب شده با نقطه ای از یک کانی که در محل تقاطع تارهای رتیکول قرار گرفته است هنگام چرخاندن صفحه پلاتین، حول محور خود که منطبق بر محور عدسی شیئی است بچرخد. یعنی در هنگام چرخش صفحه پلاتین از محل تقاطع تارهای رتیکول دور نشود. در چنین حالتی عدسی شینی دارای مرکزیت است.ب. محور چرخش کانی انتخاب شده که در محل تقاطع تارهای رتیکول قرار گرفته است منطبق بر محور عدسی شیئی نباشد.

بلور شناسی مقاطع نازک کانیها و سنگها در زمین شناسی

مرکزیت دادن عدسی شیئی میکروسکوپ پلاریزان

مرکزیت دادن عدسی شیئی میکروسکوپ پلاریزان پس از قراردادن مقطع نازک بر روی صفحه پلاتین و تنظیم میکروسکوپ از جهت شدتنور و وضوح، عدسشی شیئی باید به گونه ای تنظیم شود که محور آن منطبق بر محورچرخش صفحه پلاتین قرار گیرد که اصطلاحا به آن مرکزیت دادن عدسی شیئی گفته می شود.

چرخش کانی انتخاب شده منطبق بر محور عدسی شیئی نباشد

محور چرخش کانی انتخاب شده که در محل تقاطع تارهای رتیکول قرار گرفته است منطبق بر محور عدسی شیئی نباشد. در نتیجه، هنگام چرخش صفحه پلاتین، کانی از محل تقاطع تارهای رتیکول خارج می شود و مسیر دایره ای شکلی را به مركز F (شکل ۴-۴) طی می کند این دایره ممکن است در هر کدام از چهار ربع میدان دید میکروسکوپ یا خارج از آن قرار گیرد. در چنین حالتی عدسی شیئی مرکزیت ندارد. برای مرکزیت دادن عدسی شینی به صورت زیر عمل می شود ابتدا صفحه پلاتین را آن قدر می چرخانیم تا کانی A در محل تقاطع تارهای شینی آن را به مرکز دایره ای که حول آن می چرخد (نقطه F) انتقال می دهیم. در این چرخاندن صفحه پلاتین این کانی در نقطه 0 حول محور عدسی شیئی که منطبق بر رتیکول (نقطه 0) قرار گیرد (شکل ۴-۴ الف). سپس با استفاده از پیچهای تنظیم علمی حالت اگر صفحه پلاتین را بچرخانیم، کانی A در محل F حول محور خود می چرخد (شکل ۲-۴ ب). حال اگر با جابه جایی مقطع نازک کانی A را به نقل و انتقال و دهیم، بامحور چرخش صفحه پلاتین است خواهد چرخید. در این حالت میکروسکوپ از جهت تلسی شیشی دارای مرکزیت است. باید توجه داشت گاهی اتفاق می افتد که عدسی شیئی از حالت مرکزیت به شدت خارج است. در چنین موقعیتی ممکن است لازم باشد که برای مرکزیت دادن به آن مراحل فوق دو یا چند بار تکرار شود

مرکزیت دادن عدسی متقارب کننده (کندانسور)

 مرکزیت دادن عدسی متقارب کننده (کندانسور) بورهای مختلف دارای ضریب شکست و در نتیجه پیرفرنژانس متفاوت اند. بنابراین یکی از مهمترین روشهای شناسایی بلورهای ناهمسانگرد اندازه گیری ضریب شکست هنگام مطالعه مقاطع نازک کانیها یا سنگها عدسی متقارب کننده نیز باید در مجموعه سیستم نوری میکروسکوپ به صورت متقارن قرار گیرد، به طوری که مرکز این عدسی منطبق بر محور چرخش صفحه پلاتین چرخان و محور عدسی چشمی باشد. برای این منظور با قرار دادن یک مقطع نازک در زیر میکروسکوپ و بستن دیافراگم، عدسی کندانسور را در مسیر میدان دید میکروسکوپ قرار می دهیم. دایره نورانی در میدان دید مشاهده می شود که با بالا و پایین آوردن عدسی این دایره را از جهت وضوح تنظیم می کنیم. در صورتی که این دایره نورانی در مرکز میدان دید، یعنی در محل تقاطع تارهای رتیکول، قرار گرفته باشد، کندانسور در وضعیت مطلوب است. اگر مرکز این دایره نورانی منطبق بر محل تقاطع تارهای رتیکول نباشد، با حرکت دادن پیجهای مخصوص این عدسی مرکز دایره نورانی را منطبق بر مرکز میدان دید میکروسکوپ می کنیم. به این ترتیب، عدسی متقارب کننده نسبت به سیستم توزشی میکروسکوپ دارای مرکزیت است

میکروسکوپ پلاریزان LABEX با سیستم مانیتورینگ

میکروسکوپ پلاریزان LABEX با سیستم مانیتورینگ یک میکروسکوپ مرجع برا آزمایشگاه های زمین شناسی محصوب میشود

کندانسور زمین شناسی

کندانسور زمین شناسی که اساس کار آن بر انعکاس کلی نور استوار است می توان ضریب شکست مایعات یا جامدات از جمله بلورهای مختلف، را تعیین از روشهای دیگری که در اندازه گیری ضریب شکست بلورها، مورد استفاده قرار می گیرد روش اندازه گیری نسبی ضریب شکست بلورها از طریق مقاطع نازک آنها و به کمک میکروسکوپ، و روش اندازه گیری ضریب شکست کانیها به کمک مایعات مخصوص است. از آنجا که اندازه گیری دقیق ضریب شکست بلورها از طریق مقاطع نازک آنها در بررسیهای آزمایشگاهی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین، در زیر به شرح دو روش اخیر که مبتنی بر اندازه گیری نسبی ضریب شکست است می پردازیم.

کندانسور زمین شناسی

قیمت میکروسکوپ پلاریزان

قیمت میکروسکوپ پلاریزانبا توجه به امکانات و کارایی های مختلف متفاوت است ، خرید این نوع میکروسکوپ نیازمند تحقیق و مشاوره با دقت می باشد ؛ شما عزیزان میتوانید برای تهیه انواع این میکروسکوپ با شماره تماس های گروه مهندسی زمین پژوهان که در صفحه تماس باما قرارگرفته تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

انواع میکروسکوپ زمین شناسی دست دوم و استوک

گروه مهندسی زمین پژوهان
فعالیتهای گروه مهندسی زمین پژوهان در زمینه خرید و فروش انواع میکروسکوپ پلاریزان و میکروسکوپ متالوگرافی و مواد آزمایشگاه های زمین شناسی ، معدن ، میکروسکوپ های پیشرفته با سیستم نور عبوری و انعکاسی در کاربردهای مختلف می باشد.
طیف گسترده خدمات این گروه تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه های متالورژی و مواد آزمایشگاه های زمین شناسی معدن و نفت و آزمایشگاه های کنترل کیفیت به ویژه آزمایشگاه های استاندارد سری ISO را در بر میگیرد.
کلیه تجهیزات ارائه شده مشمول خدمات پس از فروش نصب آموزش و گارانتی رایگان توسط متخصصین این گروه می باشد.

Soft Imagin System Co آلمان در رابطه با نرم افزارهای Image Analysis
MOTIC Microscopes Co اسپانیا در رابطه با میکروسکوپهای پلاریزان و متالوژی
NOVEL Co چین در رابطه با میکروسکوپ های پلاریزان و متالوژی
JNOEC Co چین و تایوان در رابطه با میکروسکوپ های پلاریزان و متالوژی

میکروسکوپ های پلاریزان و متالوژی ارائه دهنده انواع خدمات در زمینه خرید و فروش میکروسکوپ پلاریزان | تعمیر میکروسکوپ پلاریزان | انواع میکروسکوپ پلاریزان | قیمت میکروسکوپ پلاریزان دست دوم | میکروسکوپ پلاریزان زایس | میکروسکوپ پلاریزان نیکون اجاره میکروسکوپ پلاریزان | میکروسکوپ پلاریزان صاایران | اجاره میکروسکوپ پلاریزان | قطعات میکروسکوپ پلاریزان | میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی | مرکز فروش میکروسکوپ پلاریزان در تهران | قیمت میکروسکوپ نوری پلاریزان |  میکروسکوپ پلاریزان انعکاسی | میکروسکوپ پلاریزان قیمت |  خرید و فروش میکروسکوپ پلاریزان دست دوم می باشد.

میکروسکوپ پلاریزان دست دوم

میکروسکوپ پلاریزان دست دوم میکروسکوپ پلاریزان به زبان ساده یکی از ابزار های مهم در مطالعات زمین شناسی می باشد که بعنوان میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی ، میکروسکوپ کانی

ادامه مطلب »

میکروسکوپ پلاریزان انعکاسی

میکروسکوپ پلاریزان انعکاسی میکروسکوپ پلاریزان به زبان ساده یکی از ابزار های مهم در مطالعات زمین شناسی می باشد که بعنوان میکروسکوپ پلاریزان زمین شناسی ، میکروسکوپ کانی شناسی ، میکروسکوپ

ادامه مطلب »

میکروسکوپ متالوگرافی

میکروسکوپ متالوگرافی چیست ؟ میکروسکوپ متالوگرافی همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است این میکروسکوپ برای بررسی مقاطع فلزی و نیز ساخت و بافت

ادامه مطلب »
برچسب‌ها:

admin

دیدگاه‌ها

شماره همراه : 09121246051